منوی سایت

ضرورت استفاده از نرم افزار های مدیریت آموزشگاه و زیرسیستم های مالی آن

ضرورت استفاده از نرم افزار های مدیریت آموزشگاه و زیرسیستم های مالی آن


 ضرورت استفاده از نرم افزار های مالی و آموزشی در موسسات 

امروزه به دلیل توسعه یافتن کسب و کارها، رسیدگی به امور مالی در موسسات  بسیار پیچیده تر از گذشته می باشد از این رو ضرورت استفاده از نرم افزارهای آموزشگاهی ، در کنار امور آموزشی به امور مالی اموزشگاه هم بپردازد بیش از پیش احساس می شود.در گذشته کسب و کارها کوچک بودند و نیازی به حسابدار و تهیه گزارش برای سود و زیان کسب و کارها احساس نمی شد، ولی با پیشرفت علم و گسترش کسب و کارها دیگر نمی توان حساب های یک موسسه  را در چند صفحه خلاصه کرد.اگر در صدد تهیه ی نرم افزارهای آموزشی هستید قبل از هر چیز با بررسی نیازها و خواسته های موسسه و کار خود و پس از تحقیق و بررسی های کافی،   نرم افزار مناسب را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع که چرا باید از نرم افزار آموزشی که امور مالی هم به خوبی پوشش دهد استفاده کنیم، می پردازیم

 

نرم افزارهای مالی در اتوماسیون آموزشی  چه نقشی ایفا می کنند

احتمال دارد با خود بگویید که کسب و کار شما چندان بزرگ نیست و نیازی به نرم افزارمالی  ندارید. اما باید بدانید که نرم افزارهای آموزشی  که زیرسیستم مالی هم دارند کارها را برای همگان به خصوص مشاغل بزرگ بسیار آسان کرده تا جایی که حتی افراد معمولی برای حساب و کتاب روزانه خود تمایل به استفاده از این نرم افزارها دارند و همین نرم افزار به علت ارتباط بین امور آموزشی و مالی و گزارش دهی ماهیانه روزانه و ترمی زمینه ارتقا موسسات کوچک را هم فراهم می کند.دلیل اصلی این امر این است که این نرم افزارها با صرفه جویی در وقت و انرژی افراد، امور حسابداری را سرعت بخشیده و باعث سوددهی و رونق بیشتر در دنیای تجارت و حتی امور شخصی شده اند.

 

اهمیت استفاده از نرم افزارآموزشی و مالی  در رشد کسب و کار

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، استفاده از نرم افزار های مالی و استفاده از گزارشات صندوقی که توسط نرم افزارهای آموزشی به دست می آید برای ثبت دقیق صورت حساب ها، اهمیت ویژه ای می یابد و کمک می کند که به طور مستمر دارایی های خود را ارزیابی کنید. با استفاده از زیرسیستم امور مالی در نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان ، مشکلات احتمالی و خطاهای روی داده را می توان راحت تر پیدا کرده و رفع کنیم.و این امکان را به شما می دهد تا با استخدام تنها یک حسابدار، حساب و کتاب های خود را مدیریت کنید و هزینه کمتری را متحمل شوید.در نتیجه می توان گفت که نرم افزار بهسامان در زمینه رشد کسب و کار و صرفه جویی در هزینه ها بسیار موثر هستند.

 کاربرد نرم افزار های حسابداری و مالی

معمولا بیشتر نرم افزار های مالی و حسابداری برای اطلاع از کالاهای موجود در انبار، موجودی صندوق و یا صدور فاکتور خرید برای مشتریان به کار برده می شوند.نرم افزار حسابداری فروشگاهی و بازاری به این دسته از نرم افزارها تعلق می گیرند. اما یک سری دیگراز نرم افزارهای مالی و حسابداری، تنها برای دفاتر قانونی و حسابداری امور فروشگاهی طراحی شده اند.البته نرم افزارهای زیادی وجود دارند که دارای هر دو قابلیت می باشند و برای انجام امور حسابداری در فروشگاه ها، مغازه ها، شرکت ها، کارگاه های تولیدی، کارخانه ها، ادارات و شرکت ها بکار برده می شوند.


ضرورت استفاده از نرم افزارهای آموزشگاهی و زیرسیستم های مالی  و مزایای آنها

امروزه نمی توان ضرورت استفاده از نرم افزارهای آموزشگاهی و مالی را نادیده گرفت زیرا می دانیم که، برای مدیریت و کنترل گردش های مالی، درج اطلاعات مالی و بررسی معاملات انجام شده، نیازمند این نرم افزارها هستیم. مزایای استفاده از نرم افزار مالی در اتو ماسیون بهسامان عبارتند از:

  • افزایش سرعت در محاسبه داده های مالی
  • افزایش دقت و کاهش خطا در محاسبات
  • ارائه گزارشات مالیاتی
  • ارائه صورت های مالی برای اطلاع از سود و زیان شرکت
  • کاهش هزینه ها
  • دسترسی آسان به اطلاعات
  • لیست بدهکاران و ارسال پیامک 
  • هشدار سررسید اقساط 
  • گزارش از دریافتی های هر کاربرو حساب های مختلف باتکی درج شده در سیستم 

در ادامه مقاله هریک از این مزیت ها را توضیح خواهیم داد :

 افزایش سرعت در محاسبه داده های مالی

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توان در زمانی که برای ثبت صورت حساب ها صرف می کنیم، صرفه جویی کرد و سرعت حسابداران در انجام امور مالی را افزایش داد.

 

 افزایش دقت و کاهش خطا در محاسبات

دقت حسابداران در زمان انجام محاسبات مالی با استفاده از نرم افزارهای حسابداری بسیار بالاتر از زمانی است که محاسبات به صورت دستی انجام می شود، زیرا محاسبات به صورت اتوماتیک صورت می گیرد. اگر حسابدار داده ها را به صورت صحیح در اختیار نرم افزار قرار دهد، احتمال خطا به حداقل می رسد.

 ارائه گزارشات مالیاتی

یکی از مهمترین خدمات نرم افزار حسابداری، ارائه گزارشات مالیاتی می باشد. با استفاده از داده هایی که از قبل توسط این نرم افزارها ثبت شده اند، به راحتی می توانید میزان و درصد مالیات را محاسبه کنید و به سازمان های مالیاتی ارائه دهید.

 ارائه صورت های مالی برای اطلاع از سود و زیان شرکت

در این جا به ضرورت استفاده از نرم افزارهای مالی بیشتر پی می بریم زیرا صورت های مالی، یکی از معیارهایی هستند که مدیران شرکت ها بر مبنای آنها، سود و زیان را پیش بینی کرده و از عملکرد دقیق مالی خود به طور کامل آگاه می شوند و با توجه به این موارد، برای ادامه فعالیت های خود تصمیم گیری می کنند.

 یکی از دلایل استفاده از نرم افزار آموزشی ومالی نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان  ارائه صورت های مالی بسیار دقیق است که به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه صورت می گیرد. گزارشات مالی این امکان را به شما می دهند که به راحتی لیست مشتریانی که بدهکار هستند، را بدست آورید و برای پرداخت صورت حساب ها با آن ها تماس بگیرید.

 

 




24 ارديبهشت , 1403