منوی سایت

ویژگی های بانک سوال در آزمون آنلاین

ویژگی های بانک سوال در آزمون آنلاین



1- چطور آزمون آنلاین برگزار کنیم ؟ ویژگی های بانک  سوال آزمون آنلاین چیست ؟


 امکان برگزاری آزمون آنلاین یکی از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار مدیریت آموزشگاه حساب می شود ،برگزاری آزمون ها در مراکز و موسسات یکی از تحولات منحصر به فرد در حیطه فناوری اطلاعات  هست که کمک شایانی به بهبود کیفیت برگزاری این امتحانات در موسسات کرده است

 امکان ارتباط راحت به اطلاعات ،دانش آموزان به راحتی می توانند از طریق پلتفرم مربوطه به منابع آزمون دسترسی پیدا کنند.

 صرفه جویی در وقت و زمان ؛ با برگزاری آزمون به صورت آنلاین وقت و زمان زیادی را می توان صرفه جویی کرد و دانش آموز در هر نقطه ای که باشد می توان به راحتی به آزمون دسترسی پیدا کند .

 مدیریت یکپارچه و با سرعت : سیستم های برگزاری آزمون آنلاین به مدیران امکان مدیریت با کیفیت تر ازگزارش های عملکردی داوطلبان به صورت اختصاصی و به صورت همزمان و یکپارچه را می دهد.

 گزارشات جامع و نموداری :در نتابج آزمون آنلابن نرم اقزار مدیریت آموزشگاه بهسامان سیستم گزارشات جامع و کاملی از نتایج آزمون به شما می دهد ،همچنین شما می توانید آزمون های آنلاین خود را به صورت مقرر، شناور ،و نامحدود و همین طور امکان برگزاری آزمون به صورت جامع برای درس های مختلف از دپارتمان های مختلف را به شما می دهد.

 امکان دریافت ریز نمرات همراه با اطلاعات دانش آموزان :در سامانه مدیریت آزمون آنلاین شما می توانید به راحتی اطلاعات شرکت کننده ها همراه با نتایج کسب شده در لحظه را بدست آورید.   


2-ویژگی های بانک سوال آزمون آنلاین ؟

با برگزاری امتحانات به صورت آنلاین و با پلتفرم نرم افزار مدیریت آموزشگاه  آزمون آنلاین بهسامان یک ابزار قدرتمند در اختیار شما قرار می گیرد که با مزیت های منحصر به فرد خود از جمله داشتن بانک سوال و طراحی سوال توسط سیستم به صورت تشریحی ،جای خالی ،تصویری ،اسپیکینگ و به هرشکل که تمایل دارید می توانید به بهترین شکل آزمون آنلاین را داخل سیستم پیاده سازی کنید. 


  در آزمون های آنلاین، امنیت اطلاعات و سوالات در سطح بالاتری قرار دارد:


 

 

طراح سوال میتوانند تنها به بخش مربوط به خود دسترسی داشته باشند.اما مدیران میتوانند دسترسی کامل به تمامی مقالات و جزئیات مربوط به آزمون ها داشته باشند.وهمچنین در آزمون های آنلاین احتمال خطای انسانی نیز به میزان قابل توجهی   کم می شود.برای پیشگیری از هرگونه تقلب در دنیای مجازی، نرم افزارهای آزمون آنلاین امکان نظارت از راه دور را فراهم میسازند.تا ناظر امتحانات بتواند بصورت دقیق کاربر خود را از طریق صدا، ویدئو و اشتراک‌گذاری ببیند.همچنین می توانند صفحه او را کامل ببینند و اگر چیزی خارج از قوانین امتحان اتفاق بیفتد، سرپرست می تواند تخلف را اعلام  و در صورت شدید بودن، دسترسی کاربر را در آزمون حذف کند.دقت کنید که با توجه به نوع استفاده هر سازمان، میتوان قوانین مختلفی را در آزمون های آنلاین قرار داد.در زیر سیستم آزمون آنلاین نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان امکان بارگزاری پاسخنامه بعد ازپایان آزمون برای داوطلب وجود دارد .

   تفاوت آزمون آنلاین با آزمون حضوری درچیست :


هنگامی که یک آزمون جامع در محیط آنلاین قرار میگیرد تفاوت های زیادی با محیط واقعی و فیزیکی جلسه دارد. در محیط واقعی جلسه معمولا یک ناظر برای تعداد زیادی داوطلب قرار داده میشود.اما در محیط آزمون آنلاین به این صورت نیست و تعداد ناظرهای مربوط به داوطلبان میبایست بیشتر باشد.چرا که داوطلبان باید به جای حضور واقعی، با دوربین های خود در آزمون حاضر شوند.بزرگ ترین تفاوتی که آزمون های آنلاین با آزمون های حضوری دارند این است که داوطلب نمیتواند ناظر خود را ببیند و با او صحبت کند.در صورتیکه این مورد در آزمون های حضوری وجود دارد و باعث مشکلات بسیار زیادی مانند هرج و مرج تقلب و … میشود.با این حال طبق نظرسنجی ها، بسیاری از داوطلبان به آزمون های آنلاین علاقه بیشتری دارند. چرا که محیط آنلاین به کاربران این امکان را می دهد تا در محیط خانه و یا محیطی که در آن احساس راحتی دارند،بدون هیچگونه استرس در امتحان شرکت کنند.اگر ناظران حرفه ای باشند، میتوانند محیط آزمون آنلاین را برای داوطلبان خود بسیار راحت و ساده قرار دهند.همانطور که میدانید برای برگزاری جلسات بصورت آنلاین باید تمامی جوانب را در نظر گرفت.که در این خصوص ارائه کنندگان نرم افزارهای جلسات مجازی، قابلیت های متفاوتی برای کاربران با شرایط مختلف و خاص طراحی میکنند.

مهمترین مزایای برگزاری آزمون آنلاین برای داوطلبین چیست:

  • عدم احتیاج به فضای فیزیکی و کاهش در هزینه‌های خرید و یا اجاره مکان
  • قابلیت ارائه سوالات متفاوت و مشخص شده برای هر داوطلب
  • بازخورد سریع برای فراگیران، استادان و مؤسسات
  • قابلیت برگزاری آزمونهای آزمایشی به تعداد گسترده و نامحدود
  • پیشگیری از تقلب کاربران و آزمون دهندگان

یکی از مزیت های مهم و فوق العاده آزمون آنلاین درموسسات  اعلام نتیجه بلافاصله پس از پایان آزمون است. برای آزمون هایی که دارای سوالات تستی هستند یا جواب های کوتاه دارند، نمرات می تواند بلافاصله بعد از امتحان به صورت خودکار محاسبه و منتشر شود و شرکت کننده های آزمون مجازی فوراً آن را ببینند.این امکان برای سوالات تشریحی نیز توسط سیستم بانک سوال مدیریت آزمون آنلاین بهسامان فراهم شده است.

           


2 اسفند , 1402