منوی سایت

ویژگی های یک نرم افزار آموزشی توانمند چیست ؟

ویژگی های یک نرم افزار آموزشی توانمند چیست ؟

ویژگی های نرم افزار آموزش توانمند چیست ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن آموزش غیر حضوری و مزایای بالایی که این نوع از آموزش دارد تقاضا برای استفاده از نرم افزارهای تحت وب بسیار بالا رفته است و خوب اساس خواسته ها و نیاز ها ی مختلف که در این حیطه وجود دارد را افزایش داده است .نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان که یک نرم افزار کاملان تحت وب می باشد و همه این نیاز ها و خواسته هارا در خود طی سال ها تجربه جا داده است .و به کمک مدارس و آموزشگاه ها آمده و درپیشرفت موسسات در حیطه آموزش بسیار موثر بوده است .

  امتیازاتی که یک نرم افزار خوب را متمایز می کند چیست:

1-ویژگی های ظاهری و گرافیکی : ظاهر نرم افزار و نحوه قرار گیری منو ها و کاربرد آسان آن و دسترسی سریع به بخش های مختلف و کاربرد آسان آن از ویژگی های مهم یک نرم افزار آموزشی خوب می باشد .

2-دردسترس بودن منابع به صورت نامحدود :یکی از مزایای نرم افزار مدیریت آموزش قابلیت نامحدود بودن آن برای ذخیره اطلاعات و استفاده از آن در هرلحظه می باشد .که از طریق نرم افزار آموزشی بهسامان امکان ذخیره اطلاعات به صورت ترم های نامحدود و گزارش گیری از هرترم تحصیلی وجود دارد و تاریخچه آموزشی و مالی هر ترم تحصیلی را به شما می دهد.

3-فراهم کردن بستر بارگزاری فایل ها  و منابع آموزشی : یکی از ویژگی های که بهسامان را متمایز کرده است امکان بارگزاری فایل ها و منابع آموزشی به صورت آفلاین و استریم است که دانش آموزان می توانند از طریق پنل خودشان به آن دسترسی داشته باشند.

4-آزمون آنلاین ،بخش آزمون به صورت تست زنی و بانک سوال :یکی از امکانات حرفه ای و اختصاصی در نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان آزمون به صورت بانک سوال به صورت تشریحی و اشکال زیر می باشد.

 چند گزینه ای 

 جای خالی 

 رسانه ای

 جورکردنی 

 تشریحی 

که درحال حاضر توسط بزرگترین آموزشگاهای کشور در حال اجرا می باشد.امکان برگزاری آزمون های تحت وب به صورت بانک سوال به صورت ویژه و اختصاصی توسط نرم افزار بهسامان قابل اجرا می باشد.

5-خدمات پس ازفروش :یکی از مهمترین امکانات هر نرم افزاری اختصاص دادن خدمات پس از فروش به مشتریان و اضافه کردن به روزرسانی های جدید به نرم افزار می باشد .

6- محیط  کاربری :در کنار تمام امکانات داشتن یک محیط و بستر منعطف به برقراری ارتباط بهتر بین کاربران با یکدیگر کمک کننده است.

7-پیگیری سطح و پیشرفت دانش آموزان

پیگیری و گزارش پیشرفت دانش آموز یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار آموزش آنلاین است. این امکان ارائه محتوای شخصی سازی شده تری را بر اساس تجربه و دستاوردهای یک دانش آموز خاص فراهم می کند. همچنین به شما کمک می کند محتوای دوره یا برنامه را بهبود ببخشید تا آن را با نیازها و سطح تخصص اکثر دانش آموزان مناسب تر کنید. اگر گزارش ها را در اختیار زبان آموزان قرار دهید، باعث می شود مدرسه آنلاین شما مسئولیت پذیرتر و حرفه ای تر به نظر برسد.


8-کاهش هزینه یادگیری :

این احتمالاً یکی ازمهم ترین  مزایای نرم افزار آموزشی برای موسسات است. در زمان بحران اقتصادی ناشی از یک بیماری همه گیر، کاهش هزینه ها اولویت هر کسب و کاری است. و آنلاین شدن محبوب ترین راه برای دستیابی به آن است. کسب‌وکارها در هزینه‌های اجاره، مالیات، مواد آموزشی و غیره صرفه‌جویی می‌کنند. فناوری‌های نوآورانه به کاربران اجازه می‌دهند از خانه یاد بگیرند و تنها هزینه دسترسی به اینترنت و قیمت دوره یا برنامه است.


4. کاهش بار کاری اساتید و کاربران :

این نرم افزار می تواند بسیاری از فرآیندهای دارای اهمیت ثانویه را خودکار کند و به  اساتید کمک کند تا بر فعالیت های مهم خود تمرکز کنند. به عنوان مثال، ابزارهای ویژه دسترسی به اطلاعات دانش‌آموز را فراهم می‌کنند، برای تکالیف آزمون نمره می‌دهند، تکالیف را بررسی می‌کنند و سایر فرآیندهای وقت‌گیر را مدیریت می‌کنند.

 برگزاری کلاس های آنلاین در نرم افزار های آموزشی چگونه می باشد ؟

امکان برگزاری کلاس های آنلاین که یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزارهای نرم افزار آموزش مجازی است کلاس آنلاین یک محیط برای برگزاری جلسات  و کلاس های آموزشی است که به صورت آنلاین وبا  بارگزاری لینک کلاس ها در زیرسیستم دورهای آنلاین تمام  داوطلبینی که در کلاس ثبت نام کرده اند در تاریخ مربوطه می تواندد از طریق پنل خودشان به صورت مستقیم وارد کلاس آنلاین بشوند.

 فواید آموزش آنلاین در چیست ؟

که موجب صرفه جویی در وقت و هزینه در طول توسعه آموزش مجازی می شوند. با توجه به تعدد آموزشگاه ها و موسسات آموزشی و کاهش حاشیه سود در صنعت آموزش، برخی از مدیران موسسات آموزشی با هشیاری بیشتری رویکرد آموزش از راه دور و آموزشگاه آنلاین را انتخاب کرده اند و به سمت راه اندازی آموزشگاه مجازی و تدریس انلاین گام برداشته اند. با داشتن یک نرم افزار آموزشگاهی و نرم افزار ثبت نام آموزشگاه، این مساله به نحو مطلوبی قابل دستیابی و پیاده سازی است. نرم افزار مدیریت موسسات آموزشی به مدیران آموزشگاه ها کمک خواهد کرد هزینه آموزش مجازی و پیاده سازی سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی را برای خود به حداقل رسانده و در مقابل از مزایای آموزش مجازی به نحو مناسبی بهره مند گردند. با توجه به اینکه آموزشگاه ها اعم از حضوری و غیرحضوری نیازمند مدیریت هزینه ها و منابع خود و دستیابی به سود بالاتر برای بقا هستند، یک سامانه مدیریت آموزشگاه در واقع به مدیران کمک خواهد کرد در هزینه منابع انسانی و منشی برای ثبت نام شرکت کنندگان در دوره های آموزشی صرفه جویی نموده و با یک نرم افزار آموزشگاهی مناسب به خوبی به این نیاز پاسخ دهند.آموزش مجازی منافع بسیاری برای آموزشگاه ها دارد از جمله مهمترین آن صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد .

جمع بندی

فناوری در تمام زمینه های زندگی ما متحول شده است و آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر یک پروژه نرم افزار آموزشی را برای کسب و کار یا موسسه آموزشی خود در نظر می گیرید، باید تمام جوانب مثبت و منفی آن را بدانید. آموزش الکترونیکی یک گرایش قدرتمند است که می تواند تجربه دانش آموز را تقویت کند و فرآیند یادگیری را انعطاف پذیرتر و شخصی تر کند





18 فروردين , 1403