منوی سایت

مزایای آموزش آنلاین

چه امتیازاتی آموزش آنلاین می تواند برای ما  داشته باشد.

در زمان کنونی و همزمان با پیشرفت و توسعه ی اینترنت و همه گیری این رسانه استفاده از این پایگاه اطلاعاتی آموزشی بسیار فراگیر شده است. به این صورت که اکثر مشاغل و کسب و کارها و سازمانها و آموزشگاه ها به سمت استفاده از نرم افزارهای آموزش مجازی رفته اند.

آموزش آنلاین و مجازی از طریق کامپیوتر، تبلت ،گوشی هوشمند و یا رسانه هایی مانند فایل های صوتی پادکست،ویدئو های ضبط شده آزمون های آنلاین مجازی که خود دانش اموزان شخصان می توانند انجام دهند،گاهی نیز این آموزش های مجازی به صورت متقابل و همراه با پشتیبانی انسانی نیز هست.

آموزش آنلاین انواعی دارد که می توان آن را در دودسته (همزمان و غیر همزمان )نامید:

آموزش همزمان یعنی تبادل اطلاعات بین افراد کلاس ،مانند کلاس آنلاینی که دانش آموزان در یک زمان پرسش خود را مطرح می کنند و معلم نیز همزمان در پیام رسان پاسخگو است.

یادگیری غیر همزمان همان طور که از اسمش مشخص است دریک زمان صورت نمی گیرد.

برای مثال:شما می توانید هر زمان که خودتان خواستید منابع آموزشی را روی کامپیوتر خود بخوانید و تست ها و ارزیابی های آنلاین و همچنین تکالیف خود را انجام دهید.

آموزش آنلاین و استفاده از نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان 10 مزایای بیشماری دارد در کنار نقد هایی که به آن وارد است خارج از لطف نیست که چند مثال کوچک از آن را برای شما در این جا مطرح کنیم:

  1. سازگاری کلاس با شما در هرزمان و هر مکان و هرساعت که میخواهید می توانید به برنامه یادگیری آموزش مجازی وارد شوید 
  2. مقرون به صرفه بودن آن در این زمینه که شما لازم نیست هزینه ایی را بابت رفت و آمد خود به کلاس های آموزشی را بپردازید و خوب همین امر باعث می شود که شما در وقت خود نیز صرفه جویی کرده باشید.
  3. آموزش مجازی سرعت یادگیری شما را بالا میبردچون در آموزش آنلاین باید با دیگران همکاری کنید و همین زمینه یک رقابتی را ایجاد میکند و چون باسرعت خود و خواست خود دارید یادمی گیرید امکان درک مفهوم نیز برای شما بالا می رود.
  4. بر اساس تحقیقاتی که در آموزش و پرورش ایالات متحده صورت گرفته است،دانش آموزانی که به صورت آنلاین و مجازی دوره های آموزشی را گذرانده اند نسبت به کسانی که به صورت سنتی در کلاس ها حضور می یابند عملکرد و مشارکت بیشتری داشته اند . به گفته مربیان کلاس های آنلاین بچه ها مشارکت بیشتری در کلاس داشته اند و آن دسته از دانش آموزای ساکت که در کلاس های حضوری کمتر حاضر به حرف زدن هستند نیز بیشتر فعال هستند.



14 دی , 1399