منوی سایت

استفاده از بانک سوال

استفاده از بانک سوال


کاربرد بانک سوال؟

برای اینکه بتوانید کیفیت آموزشی دوره ها را بالا ببرید باید از فراگیران آزمون هایی گرفته شود که براساس نمره هایی که کسب می کنند به آن ها مدرک هایی اعطا شود. براین اساس خروجی افرادی که این مدرک این دوره ها را کسب می کنند براساس یکسری از استانداردها مورد ارزیابی قرار می گیرند که نمره آزمون پایانی یکی از فاکتورهای ارزیابی می باشد.

با توجه به این موضوع که  افراد در برخی از آزمون ها می توانند  تعقلب کنند و یا به نمونه هایی از سوالات دسترسی داشته باشند که کاملا مشابه به آزمون های ادوار گذشته است موجب می شود که خروجی آن کیفیت لازم برای تایید صلاحیت افراد شرکت کننده در آزمون را زیر سوال ببرد.

ابزارهایی که امروزه می توان برای بالا بردن سطح آزمون ها استفاده کرد موجب می شود غلاوه بر افزایش امنیت آزمون و جلوگیری از تقلب سوالاتی که سطح ساده ای دارند و یا همه توانسته اند به آن پاسخ دهند را شناسایی کرد و برای آزمون های بعدی از آن ها استفاده نکرد.

این ابزارها همچنین کمک می کنند به شما که به راحتی به اطلاعاتی مانند تعداد استفاده از هر سوال و همچنین درصد پاسخ صحیح به یک  سوال دست پیدا کنید. با توجه به این اطلاعات می توانید به راحتی سوالات ساده را از بانک سوال خارج نمایید.

همان طور که سوالات در بانک سوال ارزشمند هستند باید به نکات دیگری هم توجه کنید که می تواند به شما در زمان آزمون کمک کند.

قابلیت تعریف انواع سوال برای مثال جواب کوتاه ، چند گزینه ای ، چند انتخابی ، جای خالی ، جور کردنی ، تشریحی ، صحیح و غلط و کشیدن و انداختنی.

نمایش تصادفی گزینه ها بصورت تصادفی

نمایش تصادفی سوالات برای هر داوطلب با در نظر گرفتن تعداد مشخصی از سوالات انتخاب شده.

نمایش تکی هر سوال یا تعداد مشخص در هر صفحه.

همه موارد بالا در تعریف آزمون به شما کمک می کند که آزمون دقیق و با استاندارد بالایی را در اختیار داشته باشید.


انواع آزمون

آزمون تنوع زیادی دارند برای مثال آزمون هایی که برای بحث کنکور آزمایشی هستند مانند شبیه ساز کنکور کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری.

آزمون های ماک یا آزمون های شبیه ساز بین المللی مانند آیلتس ، تافل و پی تی ای.

آزمون های آزمایشی استخدامی ، تحصیلی و غیره

خیلی از نرم افزارهایی که برای اجرای آزمون آنلاین استفاده می شوند فقط می توانند چند مدل از انواع آزمون هایی که در بالا به آن ها اشاره شد را مدیریت کنند ولی نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان می تواند همه موارد بالا را اجرا کند.


اعلام نتیجه

نرم افزار های آزمون باید قابلیت متنوعی برای اعلام نتیجه داشته باشد برای مثال ، نمودار پیشرفت ، اعلام نظر مشاور ، قابلیت تصحیح آزمون تشریحی و قابلیت صدور گواهی نامه

تمام موارد بالا امکاناتی هستند که به شما کمک می کنند تا آموزش هایی که ارائه می کنید خروجی با کیفیتی داشته باشد. در پایان اگر سوالی در مورد بانک سوال دارید می توانید با کارشناسان بهسامان مطرح نمایید و از تجربه آن ها مشاوره بگیرد.

 



16 شهريور , 1402