منوی سایت

اهمییت آموزش آنلاین در بهسامان 10

اهمییت آموزش آنلاین در بهسامان 10

اهمیت آموزش آنلاین  دربهسامان 10

امروزه، ایده‌های قدیمی و سنتی آموزش عمیقا تغییر کرده و به پیشرفت هایی دست پیدا کرده‌اند و به اموزش‌های آنلاین تغییر وضعیت داده‌اند. امروزه، آموزش از آنلاین بودن هم فراتر رفته است؛ دوره های آموزشی طبق خواسته و توان هر فرد قابل تغییر است. در اینجا آنچه که باید راجع به آموزش انلاین بدانید توضیح داده ایم. اهمیت آموزش آنلاین

آموزش آنلاین چیست؟

امروزه آموزش آنلاین، e-learning یا آموزش الکترونیکی نوع دیگری از آموزش است؛ سیستم آموزشی که ابداعات پیش رونده اینترنتی، به مدرسین امکان داده است تا مفاد آموزشی را در دوره های آنلاین به دانش آموزان و فراگیران آموزش دهند.فراگیران مجبور نیستند برای حاضر شدن در کلاس درس مسیر طولانی را طی کنند، بلکه کافی است جلوی سیستم خود بنشیند و از انگیزه‌ای که این روش در آنها ایجاد میکند لذت برده و آموزش ببینند. آموزش مجازی جذاب است به خصوص با همه گیری اپیدمی کرونا که معلوم نیست تا کی با ما هستش  و به همین دلیل تعداد فراگیرانی که این دوره ها را انتخاب می‌کنند روز به روز رو به افزایش است.

همچنین بخوانید:  10 مزیت استفاده از آموزش الکترونیکی

لزوم آموزش آنلاین

آموزش بصری یا برنامه های آماده شده ،اخیرا به گزینه خوبی برای محیط های کاری که در شاخه های مختلف فعالیت دارند تبدیل شده است. شما می‌توانید دوره‌های صنعتی را که در شاخه‌های مختلف آموزش‌های مناسبی را به همراه دارند، در وب تنظیم کرده و از از طریق اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنید. در این روش، مشکلات پیچیده تهیه مکان مناسب برای آموزش و سفر کردن به مکانی دور برای گذراندن یک دوره آموزشی، کاملا حذف می‌شود و شما می‌توانید با شرکت در جلسات بصری اینترنتی به آموزش مد نظر خود دست پیدا کنید.

    ثبت نام و پرداخت آسان

آموزش از راه دور می‌تواند به گونه موثری مشکلات مربوط به مکان آموزش را از بین ببرد. بعنوان مثال، ثبت نام دوره‌های آنلاین می‌تواند بدون نیاز به طی کردن مسافت طولانی انجام شود. تنظیمات ثبت نام آنلاین به شما امکان می‌دهد به سرعت فرم ثبت نام را پر کرده و باقی مراحل را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید از طریق پرداخت الکترونیکی ثبت نام کنید و یا ادامه دوره ها را شارژ نمایید و فرم ثبت نام را از همین طریق ارسال نمایید.بهسامان 10با گرفتن نماد الکترونیکی می تواند برای هر حسابی که دارید درگاه پرداخت الکترونیکی در سایت شما فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از طریق سایت دورهای مد نظر خود را برداشته و پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

بسیار از سازمان ها و شرکت ها تمایل دارند که مفاد آموزشی را طبق خواسته فراگیران خود که شامل مدت زمانی که می‌توانند آنلاین باشند، سرعت یادگیری، اطلاعات خاص مورد نیاز سازمان و… شخصی سازی کنند.

    به آسانی میتوان مفاد آموزشی را بروز رسانی کرد

مربیان و مدرسین قادرند در هر زمانی که تمایل دارند کلاس درس خود را بروز رسانی کرده و مفاد آموزشی را با تغییرات مورد نیاز هماهنگ سازند. چنین تعدیلاتی که مستقیما آنلاین انجام می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا اطلاعاتتان همیشه بروز بوده و در تجارتی که مشغول آن هستید قابل اجراء و کاربردی باشد.

 سه نوع آموزش آنلاین

مدل‌های مختلفی برای آموزش الکترونیکی وجود دارد که دانش آموزان و فراگیران می‌توانند طبق خواسته خودشان یکی از آنها را انتخاب کنند. هر سه نوع آموزش، به خوبی تنظیم شده و از غنای کافی برخوردارند. در اینجا به شرح سه نوع از رایج ترین انواع این آموزش ها میپردازیم:

1- آموزش آنلاین همزمان / زنده

در این نوع از آموزش، ارتباط میان افراد علاقمند به آموزش فورا انجام پذیر است و اعضاء می‌توانند در لحظه اطلاعاتشان را با یکدیگر تبادل کنند. بخشی از موارد مربوط به آموزش‌های همزمان الکترونیکی، کلاس های درس بصری یا ویدئو کنفرانس ها و صوت است. یکی از مزایای واقعی آموزش آنلاین این است که به سرعت بازخورد عملکرد آموزشی اعضاء را به آنها ارائه میدهد. اهمیت آموزش آنلاین در بهسامان 10 از طریق برنامه هایی به نام ادوب کانکتadobe connect و بیگ بلوباتن bigblue butten  که هردو قابلیت اتصال به نرم افزار مدیریت آموزشگاه بهسامان 10 را دارد . مدیریت آموزشگاه و کلاس های شما به صورت آنلاین را به راحتی و با کیفیت بالا فراهم می کند.

این نوع آموزش الکترونیکی، به علت آموزش‌های گروهی که دارد، قادر است میزان درک موضوعات آموزشی را در فراگیران بالا ببرد. بهترین شاخص آموزش الکترونیکی همزمان این است که ظرفیت یادگیری فراگیران را افزایش می‌دهد و آموزش را به شیوه ای برگزار می‌کند که فراگیر نیازی به خود مدیریتی ،برنامه ریزی و تحلیل و استدلال پیدا نمی‌کند. همچنین،قادر است در یک زمان معین فراگیران زیادی را که در مکان های مختلفی زندگی می‌کنند در فضای مجازی گرد هم آورد.

2- آموزش الکترونیکی غیر همزمان

از آنجاییکه این نوع از آموزش برای گروه‌هایی اجراء میشود که همزمان با یکدیگر آنلاین نیستند، آموزش ذخیره و آنلاین فوروارد نیز نامیده می‌شود.بخشی از آموزش‌های الکترونیکی غیر همزمان شامل دوره‌های خود مدیریتی، پیام گذاشتن در بخش های مختلف و ارسال ایمیل به حداقل یک مربی و مدرس می باشد.آموزش غیر همزمان، اصلاح و تطبیق، در دسترس بودن و خصوصا روش های خود آموز و خود راهنما را بهمراه دارد.

در تمام موارد، یکی از مزایای واقعی آموزش آنلاین غیر همزمان این است که از آنجاییکه فراگیر تنهاست، کاملا احساس راحتی دارد و خود را تحت فشار گروه های دیگری که در این فرآیند قرار گرفته‌اند نمیبیند. هیچ در گشوده‌ای برای ورود بقیه اعضاء به بخش آموزشی شخص دیگر وجود ندارد در نرم افزارمدیریت آموزشگاه  بهسامان 10هر داوطلب به خاطر داشتن پنل شخصی خود امکانات زیادی دارد که میتواند از طریق پنل خودش تکالیفی که اساتید برای آن ها می فرستند و آزمون هایی که برایشان میگذارند را مدیریت کنند حتی امکان مدیریت و پرداخت بدهکاری های مالی خود از طریق پنل وو ارسال پیامک به اساتید خود و برداشتن کلاس هایی که امکان آن را دارند از طریق پنلشان میسر میباشد.

3- آموزش آنلاین الکترونیکی ترکیبی

این روش که معمولا متد ترکیبی نیز نامیده میشود،تلفیقی از افراد شخصی، کارخانه ها و مجتمع های صنعتی هستند که می‌خواهند از طریق تبادل پیام،بحث و گفتگو از طریق صفحه‌های گفتگو،آزمون ها و اعلان ها آموزش ببینند.

در این نوع از آموزش، فراگیران از طریق آزمون‌هایی که بصورت آنلاین برگزار می‌شوند، از بازخورد کار خود مطلع می‌شوند. تمامی سیستم‌های آموزشی آنلاین، متد ترکیبی را بخاطر مزایای عمومی که دارد بیش از دیگر انواع آموزش توصیه می‌کنند.

آموزش الکترونیکی، آموزش مجازی، آموزش از راه دور، اهمیت آموزش آنلاین



28 فروردين , 1400