منوی سایت

یادگیری در آموزش آنلاین

یادگیری در آموزش آنلاین

در عصر اطلاعات و ارتباطات و همچنین درزمان کنونی و همه گیری یک اپیدمی به نام کرونا  روش های قدیمی آموزش و یادگیری کار آیی کمتری دارند. انسان برای همگام شدن با محیط در حال تغییر باید به دنبال شیوه ها و رویه های جدید انتقال دانش و افزایش آگاهی باشد. رویکرد جدید آموزش که بر درگیر نمودن فراگیر در امر آموزش تأکید دارد و همچنین یکی از سریع ترین و کوتاه ترین روشهای ممکن جهت تحقق این امر است،آموزش آنلاین یا یادگیری الکترونیکی LMS می باشد. درواقع زمانی که در یک وضعیت پایدار و هزینه اثربخش مخاطبان زیادی نیازمند آموزش هستند، آموزش مجازی  بهترین پاسخ است.نرم افزارمدیریت آموزشگاه بهسامان 10 درراستا بهبود این نوع از آموزش تلاش بسیاری نموده

چگونه می توان فرایند یادگیری را در آموزش مجازی تقویت کرد

آموزش از راه دور  یک فرصت است تا بتوان در رشته های مختلف تحصیل کرد یا در وبینارها وکنفرانس تصویری در هر زمان شرکت کرد ، شما همیشه بیش از یک دلیل قانع کننده برای ادامه تحصیل در اینترنت خواهید یافت. با وجود مزایایی که این مفهوم ابتکاری ارائه می دهد ، آیا کاری می تواند برای بهبود روند یادگیری انجام شود؟ پاسخ این سوال فقط در اینجا قرار دارد ، زیرا این مقاله ۸ روش برتر را نشان می دهد که می توانند با استفاده از آن تجربه یادگیری آنلاین را به سطح بالاتری برسانند.

۱- رویکرد موثر

کارایی یادگیری به طور معمول توسط پول ، زمان و منابعی تعیین می شود که برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم هستند. این بدان معناست که در صورت صرف هزینه و زمان کمتری ، فرآیند یادگیری بهتر می شود. ایده در اینجا فرموله کردن یک رویکرد موثر است که در آن می توان هم بهره وری و هم کارایی را افزایش داد.

این رویکرد باید به هر جنبه از آموزش آنلاین هدایت شود: برنامه درسی ، نظریه ، عمل ، آموزش ، مدیریت ، فناوری و فرهنگ نهادی تا تأثیر مثبتی بر روش کلی یادگیری بگذارد.

۲-دوره های آموزشی همراه با ویدئو ها

از آنجایی که فیلم های دیجیتال دارای محبوبیت زیادی هستند ، گنجاندن آنها در روند آموزش الکترونیکی یک شعله ور همه کاره و راحت را برای آموزش به همراه خواهد داشت. بنابراین ، هرگز نباید از ویدیوها غافل شد زیرا برای معلمان ، دانش آموزان و موسسات آموزشی نیز سرمایه محسوب می شود.فراگیران می توانند مفاهیم مختلفی را که آموزش داده می شود بشنوند و ببینند و در تعاملات روزمره آنها را به روشی مشابه پردازش خواهند کرد. علاوه بر این ، آنها در فرایند یادگیری ، به ویژه مباحث پیچیده ای که نیاز به درک بالایی دارند ، کمک می کنند.

۳- قدرت ارتباطات را در آغوش بگیرید

ارتباطات کلید موفقیت در آموزش آنلاین است و با گذشت زمان ، این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است. در این دوره از شبکه سازی ، دوره ها باید از پتانسیل ارتباطات از طریق کانال های رسانه های اجتماعی ، ایمیل ها ، گروه های گفتگوی دانشجویی و موارد دیگر استفاده کنند و به دانشجویان واسطه ای برای تعامل با هم زبان آموزان و معلمان خود نیز بدهند.

آنچه شما از این می گیرید این است که تعامل دانش آموزان بهبود می یابد ، زیرا آنها می توانند در مورد موضوعات مربوط به دوره بحث کنند ، شک و تردید ایجاد می کنند و حتی نمره هایی را که از ارزیابی خود کسب کرده اند مقایسه می کنند ، چیزی که روحیه رقابت خوبی ایجاد می کند و آنها هر بار عملکرد بهتری دارند.

۴- واقعیت مجازی (VR) را پیاده سازی کنید

واقعیت مجازی (VR) یک فناوری نسبتاً جدید است که با سرعت باورنکردنی دنیای آموزش الکترونیکی را تسخیر کرده است. دلیل اصلی VR در آموزش بر اساس عملکرد مغز انسان است. به طور متوسط ، مغز قادر است ۱۰٪ از آنچه دانش آموزان می خوانند ، ۲۰٪ از آنچه می شنوند و حدود ۹۰٪ از آنچه انجام می شود یا تحریک می شود را به خاطر بسپارد. برخی از روشهای متداول که VR می تواند در یادگیری آنلاین گنجانده شود:


الف. آموزش ویژه

برای آن دسته از دانشجویانی که از نظر جسمی معلولیت دارند ، VR می تواند به عنوان یک مزیت مبدل عمل کند. آنها می توانند از طریق هدست خود کل جهان را کشف کنند و علاوه بر این ، این تأثیر بی عیب و نقصی بر روند یادگیری آنها نیز می گذارد.

ب. ایجاد محتوا

از هم اکنون در کشورهای خارجی ، دوره های VR عمدتاً بر روی دروس تاریخ و علوم متمرکز شده اند ، اما واقعیت این است که این فناوری می تواند با هر موضوعی تطبیق یابد ، با اطمینان از امکانات بی پایان.

ج .سفرهای میدانی

با استفاده از VR دانش آموزان باید در جاهایی قرار بگیرند که از نظر جسمی از دسترس  نیستند و حس حضور را در آنها ایجاد می کنند. به طور بالقوه ، این کلاس ها به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر کلاس های سنتی نیز قرار دارند.


۵- برنامه های درس انعطاف پذیر

اکنون ، هنگام یادگیری آنلاین ، دانش آموزان راحت می توانند با سرعت خودشان درس بخوانند. به جای رعایت قوانین قدیمی ، دوره ها باید برنامه های درسی انعطاف پذیر را با توجه به نیازهای خاص دانش آموز بررسی کنند. با این کار ، آنها مجبور نخواهند بود ساعتها در یک موضوع تلاش کنند اما در عوض با مطالعه متمرکز روی مفاهیم دشوار ، کارها را پشت سر می گذارند.

۶. تیمی از معلمان شایسته و ماهر

مهم نیست که سیستم Learning چقدر پیشرفته یا منحصر به فرد باشد ، همیشه باید توسط تیمی از معلمان با مهارت و ماهر پشتیبانی شود که دوره هایی را با توجه به نیاز دانشجو ایجاد می کنند. چنین دوره ای اساساً شامل برنامه منظم ، برنامه درسی کاملاً اندیشیده شده و عناصر مرتبط است که باعث می شود روند یادگیری تا حد ممکن یکپارچه شود. حتی در صورت تغییر به سمت آموزش آنلاین ، حضور معلم واجد شرایط بسیار حیاتی است.


۷. ارزیابی های نتیجه گرا

پس از تنظیم و ارائه آموزش غیر حضوری باید در فواصل زمانی منظم سنجش هایی را نیز به عمل آورید تا به میزان اثر بخشی آموزش ها در راستای دست یابی به اهداف تجارت پی‌ببریم. به این ترتیب می توانید محتوای آموزشی مورد نیاز را به سامانه آموزش مجازی lms بیفزایید.

پس از مشاهده تأثیرات عینی آموزش ها در تجارت باید به دنبال معیارها و روش های باشید که ماندگاری آموزش ها را افزایش دهد.


آموزش در تجارت ها و کسب و کار ها عملکرد کارکنان را به مراتب افزایش می دهد اما تنها استفاده از یک  نرم افزار آموزش مجازی ال ام اس کافی نخواهد بود و باید فاکتورهای زیادی را در آموزش غیر حضوری در‌نظر گرفت.

در این شیوه آموزشی باید نیازهای فراگیران را به بهترین شکل پوشش دهید و آموزش های متنوعی را در اختیار آنها قرار دهید. از این گذشته شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که یادگیری عمیق را برای فراگیران به دنبال داشته باشد.

نرم افزار مدیریت آموزشگاه 

نرم افزار کلاس آنلاین ادوب کانکت 

نرم افزار آموزشگاه بهسامان 10

.



18 فروردين , 1400