منوی سایت

در زمان خرید نرم افزار آموزشگاهی چه گزینه هایی را در نظر بگیریم؟

در زمان خرید نرم افزار آموزشگاهی چه گزینه هایی  را در نظر بگیریم؟
نرم افزار آموزشگاهی باید پارمترهای زیر را شامل شود.

یکپارچگی

یک نرم افزار آموزشگاهی باید قابلیت مدیریت و اتوماسیون کردن همه امور آموزشگاه را در خود داشته باشد. برای مثال قسمت مالی آموزشگاه با قسمت ثبت نام آن و یا قسمت آزمون آن با قسمت آموزش در ارتباط و تامل باشد. این یک فاکتور مهم در انتخاب نرم افزار آموزشگاهی به شمار می آید.

هوشمند سازی

این واژه شاید خیلی کلی و همین طور تعاریف مختلفی را شامل شود ولی منظور ما از هوشمند سازی انجام یکسری از کارها با تنظیمات مختلف که بر این اساس در زمان های لازم بهترین گزینه را انتخاب نماید. برای مثال زمانی که یک دوره ای حذف می شود تمام افرادی که درآن کلاس هستند از کلاس حذف شوند و یا زمانی که مبلغ یک دوره تغییر می کند تمام افرادی که در آن کلاس هستند مبلغ شهریه شان تغییر کند و یا زمانی که مبلغ شهریه تغییر کند مبلغ تخفیف درصدی دوباره حساب شود و یا لیست غایبین و یا بدهکاران بصورت خودکار پیامک ارسال گردد.  

کارآیی و کار برد

نرم افزار آموزشگاهی که تهیه می فرمایید باید بررسی نمایید که آیا باعث سهولت در کارهای شما می شود یا کار شما را بیشتر می کند برای اینکه بسیاری از نرم افزارهای آموزشگاهی فقط محلی برای ذخیره اطلاعات است و هیچگونه پردازش و یا گزارشی براساس محسبات به شما ارائه نمی دهد. اگر شما فردی هستید که دائم در مسافرت اید و یا زمان کمی در آموزشگاه تان هستید بهتر است از نرم افزارهای آموزشگاهی تحت وب استفاده نمایید ویا آموزشگاهی با چند شعبه هستید و یا شاید می خواهید به مشتریان خود خدمات الکترونیک ارائه دهید برای مثال پرداخت آنلاین ، آزمون آنلاین ویا ثبت نام آنلاین .
اگر در مکان هستید اینترنت مناسب در اختیار ندارید بهترین گزینه نرم افزارهای تحت ویندوز هستند.پس قبل از خرید نرم افزار آموزشگاهی خود تمام شرایط را بررسی نمایید و یا از شرکت های مختلف مشاوره بگیرید.

پشتیبانی و سفارش سازی

هر نرم افزاری دارای یک طول عمر مشخص است و نرم افزار آموزشگاهی نیز از این قاعده مستثنا نیست پس برای اینکه نرم افزار بتواند تا زمانی که می خواهید از آن استفاده نمایید بهترین عمکرد خود را داشته باشد پس نیاز به پشتیبانی دارد از این رو در زمان خرید یک نرم افزار آموزشگاهی به این نکته توجه نمایید. بسیاری از آموزشگاه دارای فرآیندهای مخصوص به خود هستند که وجه تمایزشان نسبت به آموزشگاه های دیگر است برای اینکه این ویژگی ها در ساختار اتوماسیون آموزشگاه دیده شوند محصولاتی را انتخاب نمایید که شرکت های تولیدکننده شان این امکان را پشتیبانی نمایند.
 

توسعه

سعی کنید از نرم افزارهایی استفاده کنید که شرکت های سازنده در بازه های زمانی مشخص محصولات جدیدتری را به بازار عرضه کنند.


12 ارديبهشت , 1393